U kan uw contacten in segmenten verdelen om zo gerichte campagnes te versturen.

Stuur slim!

Bij e-mailmarketing denkt men vaak maar aan 1 ding, nl. verkopen. Hoewel dit het uiteindelijke doel moet zijn, kunt u op verschillende manieren deze verkoop subtiel aanzwengelen. Een goeie strategie is daarbij van groot belang.

Met onze jarenlange ervaring in e-mailontwikkeling en -marketing kunnen wij ongetwijfeld helpen bij het uitdenken van een strategie. Indien u zelf al wil starten met bepaalde campagnes, lees dan onderstaande tips even door. U vindt er ongetwijfeld inspiratie...

Newsletter voorbeeld

Korte aankondigingen

Dit zijn zogenaamde digitale postkaarten. Ze dienen om klanten snel van iets op de hoogte brengen. Dit kan een korte mededeling zijn, een promotie of een uitverkoop.

Deze campagnes richten zich op een enkele actie en zouden door de ontvanger in enkele seconden moeten kunnen opgenomen worden.

Newsletter voorbeeld

Nieuwsbrieven

In de eerste plaats dient een nieuwsbrief (wekelijks, maandelijks, ...) om de relatie met uw klanten te onderhouden. Dit zou sowieso moeten zorgen voor een verhoogde verkoop maar het is de bedoeling om informatie te voorzien waarin uw klanten echt zijn geïnteresseerd.

Vaak gaat een nieuwsbrief (of een deel ervan) niet rechtstreeks over uw producten. Je kan klanten aanzetten tot aankopen door hen hints te geven over wat ze met uw producten kunnen doen (bijvoorbeeld een kruidenier die regelmatig recepten verstuurt).

Catalogus

De naam zegt het zelf: een digitale vorm van een geprinte catalogus met daar een overzicht van uw producten. Het doel is om mensen aan te zetten tot kopen.

Persberichten

Als u een lijst hebt van perscontacten (zorg dat u de toestemming hebt om hen e-mails te sturen) dan is een degelijk uitgewerkte e-mail ideaal om de aandacht te trekken.
Dit kan uiteraard op verschillende manieren maar een goed gesegmenteerde contactlijst en gerichte informatie zorgen voor de beste response.